De eerste dagen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: kimburlage

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Mei 2012 | Suriname, Paramaribo

Wow wat een ervaringen!

Zondag 14 mei bracht mij al een heleboel onverwachte leuke ervaringen. Sochtens was ik zoals gebruikelijk weer lekker vroeg wakker dus na lang wachten totdat mijn huisgenoten wakker werden om me te laten zien waar de super markt was en dit natuurlijk niet gebeurde besloot ik maar zelf op jacht te gaan naar de supermarkt. Dit was gelukkig helemaal gelukt!

Smidags kwam Amir, mijn huisgenootjes ophalen en nam mij ook mee richting een ander studentenhuis daar hebben we de hele middag en avond gezeten met zijn allen een groep van 9 Nederlandse studenten. Daar zelf gekookt. En geleerd hoe je Baka bana maakt! Was echt super lekker! Vervolgesn zijn we nog even langs wat andere huizen gereden hebben we mijn huisgenoot Niels thuis afgezet. En Heeft Amir me nog meegenomen naar het casino en naar de Jules Wijdeboschbrug wat echt een schitterend uitzicht heeft als je daar snacht opstaat en over geheel paramaribo kunt uitkijken dat geheel verlicht is met kleine lampjes echt super gaaf!
Maandag had ik sochtend een afspraak met me stage bemiddelaar hij heeft mij samen met een student tourise door de stad heen gewandeld. En smiddag gesprek met me stage begeleider. Wel een aardig gesprek maar kon vast en zeker vele malen beter.
Fietsje gahaald om naar huis te komen eenmaal thuis. Kwam Amir langs rijden die zij ik rijd je wel ff naar de telefoon winkel dus ik weer mee eerst weer 3 andere adressen vervolgens telefoon gehaald! gewoon een Nokia voor 100 SDR /4,3 is ongevere 23 euro! dus was al helemaal happy nu blijkt allen wel dat ie niet de juiste stekker aansluiting heeft dus daar gaan we nog even voor kijken..
Daarna nog even wat mensnen opgehaald Niels en nog e nederlandse vaste bewoners daar mee uiteten geweest bij de chinees erg gezellig en lekker! Veel verse groente. Daarna terassje gedaan. Iedreen best moe dus betijds vertrokken.

Vandaag dinsdag laatste dagje vrij dus even kijken wat deze dag mij nog brengt en dan morgen naar de Brownsberg mijn stage locatie voor die dag. En dan donderdag ergens weer terug. Dus tot ik weer terug ben alleen op me surinaamse nr bereikbaar.

Tot snel weer ik ga weer even genieten van de mooie dingen om me heen.

Liefs,
Kim

• 15 Mei 2012 - 16:40

Marouschka:

oeeh lekkerrr!!!! onthoud hoe je bakka banna maakt ookeee! dan mag je dat maken voor me hihi <3