Weer veilig thuis in Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis in Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis in Nederland

Door: kimburlage

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Juli 2012 | Suriname, Paramaribo

Lieve lieve allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties en berichtjes iedere keer op mijn verslagen. Ik ben weer veilig thuis en al weer enigzins ingeburgerd.

Ik heb natuurlijk de laatste dagen in Suriname volop genoten weggeweest en lol gemaakt. Dus hier nog een korte beschrijving van mijn laatste daagjes.
Vrijdag 29 Juli
uiteten bij Jiji's gezellig met grote groep. Daarna Asia de Su hele leuke tent!
Zateradg: Lustigfestival! op White beach! Heel vet! super leuk en een hele mooie locatie.00:00- 06:00
zondag naar Commewijne was weer heel mooi om weer te zijn onderweg nog een Javaans feest meegemaakt. Heel speciaal deze mensen worden doormiddel van muziek in een trance gebracht en uiten zich dan als een dier in hun eigen lichaam dus bijvoorbeeld als aap, slang of paard. Geen andere woorden voor dan heel bijzonder om mee te maken.
Maandag tas pakken, wassen opruimen enz enz savonds uiteten met Marije. Was heel gezellig! Bedankt.
Savonds geslapen in het Guesthouse naast mijn woning. (kon ik me bedje alvast wassen dat scheeld)
Dinsdag kamer leeg halen om 13:00 uur richting Zanderij vertrokken.
16:45 boarden en om 17:45 Vliegen. keurig geland woensdag 07:20 NL Tijd op Schiphol waar ik werd opgewacht door Papa, Sylvia, Kim en Richard! Zo leuk helemaal een mooi bord gemaakt en mooie bloemen gekregen!
Eenmaal thuis maar is begonnen met me tas uitpakken... yhea!
Donderdag al weer lekker met Kim, Richard, Sylvia en Stefen wezen Picknicken op het strandje in de regen XD Maar natuurlijk weer ouderwets super gezellig!

En zo kijk ik terug op een super gave ervaring. Vol met leuk, en mooie dingen. Suriname is absoluut een prachtig land waar ik zeker nog een keer naar zou willen terug keren. Ik heb een hele leuke stage gehad. Heel anders dandat ik gewend ben. Maar super mooi en Interressant om mensen te observeren tijdens hun communicatie. Iedereen die ik daar heb leren kennen super bedankt voor de mooie tijd die jullie mij hebben gegeven.

Groetjes,
Kim

• 06 Juli 2012 - 12:38

Henriette V D Laar:

he kim. fijn dat je weer veilig thuis bent, lekker weer in je eigen vertrouwde omgeving en met mensen die je dierbaar zijn. wat fijn om te lezen dat je terugkijkt op een mooie en fijne periode, die vergeet je nooit meer!
    nu lekker nog een paar weekjes vakantie in ons kikkerlandje, geniet ervan en we zien elkaar weer eind augustus.
    groetjes van henriette, Helicon opleidingen