Al over de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu Al over de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

Al over de helft

Door: kimburlage

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Juni 2012 | Suriname, Paramaribo

Lieve Lieve Allemaal,

Net terug gekomen van een prachtige trip. Waar ik verderop meer over zou vertellen. Voor nu het verslag van mijn afgelopen week weer veel leuke momenten gehad. Ik was een weekje in de Stad dus dat was echt super gezelig samen met mijn huisgenootjes!

Dinsdag 12 Juni Gefeliciteerd mama sochtens vroeg voor mij even lekker geskypt met mama om der te gefeliciteren. Daarna fanatiek aan me stage verslag aan het werk toen het Internet bij ons thuis stuk ging en we het niet meer konden maken. Wat inhield de volgende dag naar TeleSur te moeten om het internet modem te laten resetten. Dus zijn we naar Zin gegaan om daar te kunnen gratis internetten en avond te eten. Daarna samen met zijn 9en gaan bowlen dus dat was super gezellig savond nog even de karaoke bar geweest. Dus echt een goede dag voor stage gehad en toch heel veel plezier gehad!
Woensdag Sochetns Gewekt door steentjes tegen mijn raam om wakker te worden voor ontbijt! Was al de 2 de dag dat de steentjes naar me raam kwamen Zo super gaaf! Als leven in een sprookje. Daarna samen met de huisbaas en Lisa naar TeleSur. Dit ging gelukkig snel en we waren met een uurtje weer thuis. Internet doet het weer dus we waren al helemaal gelukkig! Stage wou echt niet lukken vandaag kon me gewoon niet concentreren dus ben ik maar me boodschapjes gaan doen. Daarna naar 't Vat om DUI-NED te kijken. Was lekker druk en super gezellig! Helaas verloren maar het is gaaf om iedereen in het oranje te zien rondlopen inclusief de Surinamers. Savonds Lekker uiteten bij Jims met Joris en Lisa. Daarna nog lekker kletsen met Amir en Michelle.
Donderdag opstaan, Stageverslag, Lunchen met Joris en Lisa bij Lekker! Verse broodjes die inderdaad erg Lekker waren! Smiddags lekker geskypt met NL. En savonds hadden we op de Costerstraat een BBQ met zijn 8en dus dat was weer een tuin vol! maar erg leuk! Savonds naar Havanna want ik was toch in de stad dus 03:30 thuis en vrijdag vertrokken we op tour naar raleighvallen-Voltzberg om 06:30 ging dus al weer fanatiek de wekker om onder de douche te stappen.
Deze trip deed ik met Joris, Lisa en Irma. We kwamen vrijdag om 19:00 uur aan terwijl we vertrokken om 08:00 uur. 5 uur auto, 3 uur korjaal(bootje) maar ondanks dat het een hele lange en zeer stuiterende weg was.(je vloog af en toe ineens 20cm met je billen en voeten de lucht in noem het maar letterlijk gelanceerd. Had ook wel wat heel leuks hoor!)Kwamen we aan bij een schitterende accomidatie. Savonds nog even een avondwandeling gemaakt om apen te spotten. Helaas alleen gehoord en niet gezien.
zaterdag om 09:00uur vertrek naar Voltzberg 3 minuten varen en daarna de berg gaan beklimmen eerst 7KM naar de voet van de berg en daarna nog zo een 240m stijl omhoog. Was een zeer uitdagende klim maar met een super mooi 360graden uitzicht aan de top. daarna weer dezelfde route terug naar beneden waar we nog even in de anamaaranvallen hebben kunnen zitten en baden.
Zondag naar de moedervallen geweest. Dit is een zeer brede waterval heel mooi! vanwege de hoge waterstand leek het alleen enigzinds op een stroomversnelling maar als nog zeker de moeite waard om te bezichtigen. Op de terug weg naar de boot begon het ineens keihard te regen terwijl we in het tropisch regenwoud liepen dus letterlijk tot op je huid door al je lagen kleding heen doorweekt. Het kwam in straaltjes langs me benen naar beneden stromen.
Maandag weer de hele dag terug reizen. 10:00 uur vertrek en om 19:00 uur thuis.
Toen maar weer druk aan stage begonnen en ondertussen weer even een berichtje posten hier.

Zondag kwam ik tot de conclusie dat ik hier nog maar 2 weken ben en nog zeker 1 keer naar Dan Ta Bai moet om me verslag af te ronden en me spullen op te halen. Ik wil eigenlijk nog 1 tour maken hier in Suriname samen met Lisa en degene die het uit komt. Inmiddels een mooi "To Do" lijstje gemaakt naast het lijstje van Joris en Lisa die we aan het afwerken zijn. As weekend moetenn we Joris al weer uit gaan zwaaien. Zo jammer het ergste is nog dat ik de volgende ben die vertrekt. Hopelijk krijg ik alles nog gedaan wat ik wil voordat ik moet gaan.

Tot mijn volgende ervaringen!
Veel liefs uit Suriname,
Kim

  • 19 Juni 2012 - 09:20

    Opa &oma:

    Geweldig Kim ,weer 'n prachtig verslag en geniet nog de laatste weken daar.liefs Opa & Oma

  • 19 Juni 2012 - 10:21

    Mama:

    Ha meis,
    Heerlijk avontuur weer... En maak inderdaad een lijstje. het gaat nu zo snel. En geniet nog lekker van al het moois. xxx HVJ mama

  • 20 Juni 2012 - 10:04

    Henriette En Kengy:

    he kim.
    wat gaat de tijd snel he? geniet nog lekker even van dit sprookje, we krijgen helemaal zin in de vakantie wanneer we jouw reisverslag lezen.

    geniet nog met volle teugen!
    groet van henriette en kengy

  • 24 Juni 2012 - 15:06

    Kirsten:

    Hee Kimmie!
    Wat een leuk verhaal weer.
    Nog maar 2 weken? Jeetje, wat gaat de tijd dan snel zeg.
    Geniet ervan!
    Liefs, Kirsten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Paramaribo

Stage bij Dan Ta Bai.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2012

Weer veilig thuis in Nederland

28 Juni 2012

Aftellen!!!!

19 Juni 2012

Al over de helft

12 Juni 2012

Druk druk druk....

30 Mei 2012

Time flyes .....
Kim

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 8368

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Japan

26 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

World Jamboree Japan 2015

12 Mei 2012 - 04 Juli 2012

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: