Druk druk druk.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu Druk druk druk.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

Druk druk druk....

Door: kimburlage

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Juni 2012 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,
wow al weer een tijd geleden dat ik wat heb gestuurt zie ik... stiekem te veel aan het genieten om al mijn ervaringen te beschrijven zo nu toch een terugblik op de afgelopen 2 weken.

We beginnen bij Woensdag 30 mei de dag van vertrek van mijn eerste tour via een touropparator naar Galibi. Een tour van 2 dagen en 1 nacht. Deze Tour deed ik samen met Joris en Lisa mijn huisgenootjes. Woensdag eerst naar Frans-guana geweest bijna aangereden wij kijken naar recht voordat we oversteken komt de auto ineens van links...! Kortom een europees land waar Frans gesproken word en de autos gewoon weer rechts rijden. En jahoor we moesten weer even nadenken oja nu eers naar links kijken! Hihi links rijden went echt snel. Na Frans-Guana zijn we naar de Galibi Zoo geweest waar ik al die leuke, lieve en enge dieren heb mogen vast houden. Helaas de foto met vogelspin ontbreekt de spin was er al vandoor voordat de foto genomen kon worden. Snachts naar de zeeschildpadden die eieren leggen. gelukkig 1 kunnen spotten! Deze was al best groot 120CM. Volgende ochtend even op het strand gelegen. En daarna weer vertrek terug naar Paramaribo. Om een kleine indicatie te geven om 18:00 uur was ik thuis. Daar ben ik rustig gaan eten en kletsen met Amir en om 01:30 uur werd ik opgehaald om naar Dan ta Bai te gaan waar ik vervolgens om 04:45 uur aan kwam auto moest inladen en om 06:30 mee klaar was en ik eindelijk mijn bedje in kon. Verder deze vrijdag, zaterdag en Zondag niet veel gedaan beetje gezwommen, gesproken met de plaatselijke bewoners. En mijn stage opdracht besproken met een van mijn begeleiders. Maandag weer terug naar huis waar ik om 20:30 uur weer aankwam.
Dinsdag 5 Juni lekker een dagje thuis. Dus aan me opdracht gewerkt. Woensdag rond 15:00 uur kreeg ik een sms over 3 uur vertrekken naar Dan ta Bai... om 18:00 uur begreep ik dat dit niet het geval zou zijn. Het vertrek werd donderdag om 21:00 uur. Donderdag ochtend naar de vreemdelingen politie voor een stempel om mijn verblijf legaal te houden. Daar aangekomen had ik me terug vliegticket nodig dus konden we opzoek naar een internet cafe waar we konden printen. Ik had Amir meegevraagt voor wat hulp enzo. En daar was ik super blij mee zeker nu ik ook nog een internet cafe moest vinden de stempel zelf duurde gelukkig niet meer dan 5 minuten. Savonds nog wezen uiteten met Joris en Lisa.

Vrijdag 8 juni om 01:30 uur kwam ik weer aan op Dan ta Bai. Snel slapen want om 07:00 uur opstaan. Om het ontbijt te gaan maken voor de groep van 5 mensen die met Julio op tour was.
Daar heb ik het eigenlijk heel druk mee gehad want was zo een beetje de gehele dag Ian aan het helpen met koken. Ontbijt, lunche, dinner. Als je het ene had gegeten begon je met koken voor de volgende maaltijd... dus lekker druk en vooral warm bij het gasfornuis! Helaas miste ik deze dag ook de afscheids BBQ van Niels een van mijn huisgenootjes. Die weer terug ging naar Belgie.
Zaterdag 2 Javaanse mensen voor over de Zipline. Deze heb ik samen met Donald begeleid.
Zondag waren er 3 Belgische dames voor de zipline. Erg gezellig. Daarna ben ik nog met Ian en zijn vriendin over de Zipline geweest. Dus veel kunnen genieten van het vliegen door de Jungle en over de Sula.
Maandag in de middag vertrokken richting huis en om 17:30 uur thuis gekomen. Daar avond gegeten met Lisa Joris en Irma. Na het eten naar ander studenten huis om 6 Belgische meiden uit te zwaaien die morgen vertrekken.

Deze dagen stiekem veel aan het balen van eht gemis van de leuke tijden die nu zijn in Nederland. Het weekend Fundays, zondag Sylvia jarig, Maandag Opa en Dinsdag Mama. Veel verjaardagen die zeer belangrijk voor mij zijn daarom ook hier allemaal nog Van Harte gefeliciteerd ik heb aan jullie gedacht al zat ik in de Jungle. En vooral heel ver weg. Hoop dat jullie een mooie en droge zonnige dag hebben gehad.

Beetje lastige weken geweest veel egdaan maar moeilijk te beschrijven. heb het iedergeval lekker druk gehad veel kunnen en mogen doen en me dus absoluut vermaakt. Ben zeer benieuwd wat deze week mij allemaal mag brengen. even kijken of ik nog een tour kan maken. Want nog maar 3 weekenden en dan zit ik al in het vliegtuig! De tijd gaat veel te snel.

Heel veel liefs,
kim

  • 12 Juni 2012 - 07:42

    Kirsten:

    Wauw Kimmie! ik wordt er helemaal enthousiast van, en vooral super jaloers!
    Wat voor leuke en spannende dingen je allemaal meemaakt, echt tof!
    Nog maar drie weekenden? Tijd vliegt voorbij.
    Geniet ervan lieve Kimmie!
    xxxxx

  • 12 Juni 2012 - 08:43

    Yvonne:

    Ha kimmie... Ja vandaag ben ik jarig... Als je terug bent gaan lekker taartje eten hoor... Geniet nog daar... Heel veel liefs, HVJ Dikke kus en knuffel van je mama

  • 14 Juni 2012 - 21:26

    Henriette:

    he kim.

    wat een lekker leven heb je daar he? geniet nog maar even lekker want 3 weekenden zijn heel erg snel voorbij.

    en die gemiste verjaardagen... die komen elk jaar weer terug en deze reis echt niet hoor!

    groetjes van henriette van de laar, Helicon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Paramaribo

Stage bij Dan Ta Bai.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2012

Weer veilig thuis in Nederland

28 Juni 2012

Aftellen!!!!

19 Juni 2012

Al over de helft

12 Juni 2012

Druk druk druk....

30 Mei 2012

Time flyes .....
Kim

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 8354

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Japan

26 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

World Jamboree Japan 2015

12 Mei 2012 - 04 Juli 2012

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: