Time flyes ..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu Time flyes ..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

Time flyes .....

Door: kimburlage

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Mei 2012 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,

Wat is de tijd hard gegaan. Nu eindelijk weer thuis. En ook nu heb ik visite dat nu op me zit te wachten terwijl het hier nu nacht is en we eigenlijk zouden moeten slapen. Vandaag dus een berichtje met wat kortere beschrijvingen van de afgelopen week.

maandag lekker gerelaxt. Beetje wandelen enz enz.

Dinsdag Wezen zwemmen met mijn huisgenootjes en Amir. Met de boot over varen en daar lekker in de Jungle kunnen zwemmen aan een strand in de suriname rivier. En wij als echte dames(Lisa en Ik) hadden zin in kampvuur dus die hebben we gebouwd gewoon ergens langs de weg want dat kan hier gewoon.

Woensdag spannende dag mijn eerste stage dag op Dan Ta Bai. om 3 uur werd ik gebeld obr 45min staan ze voor de deur voor vertrek dus pak je spullen. ik in de stress om alles snel in te pakken. Kwam me lift pas om 20:30 aanzetten... dus om 02:30 kwamen we aan op Dan Ta Bai wat gezommen naar bed en de volgende dag voor het eerst over de Zip line geweest dit is een kable baan door de boomtoppen. Iedere dag zwemmen in de rivier. vrijdag avond gingen de meeste weg en bleef ik achter met Donald. Een vd eigenaaren en tevens en hele fijne vent.

Zaterdag kwam Amir met een vriendin langs die daar voor ons gingen koken en gezellighei brachten.

zondag kwamen er 4 Nederlandse staigeres voor de zipline langs dus heeft Donald hun geholpen en heb ik al mogen ondersteunen en controleren van de handelingen van het zekeren. Verder zwem ik daar 2 keer per dag lekker in de rivier en geniet ik van het geweldige uizicht en de mooie sterren. Savons naar huisgereden 22h thuis naar een verjaardags feestje en daarna om 02:30h met Amir naar Mongoe vertrokken.
maandag om 5 uur kwamen we daar aan en om 9h konden we eindelijk ons apartement in zo luxe 2 keer een 2 persoons bed voor de prijs van 1 omdat de andere kamers vol zaten. Hier heb ik kunnen zien hoe deze mensen leven en hebben we bij vrienden daar kunnen koken enz. Was heel gaaf zo mooi om te zien hoe gast vrij alle mensen hier zijn. lekker wat kunnen drinken bij Bennie (een shop eigenaar die we onderweg tegen kwamen) was echt super zo een gastvrije man. heel gezellig ook.
Op de heen weg naar Mongoe werden we aangehouden en bleek dat Amir niet meer mocht rijden dus heb ik verder alles moeten rijden. Was super leuk en gaat inmiddels ook al super goed. waarom klinkt dit zo raar ze rijden links je stuurt rechts en de wegen zijn grotendeels niet geasfalteerd!Maar inmiddels al zo een 200KM in 1 dag gemaakt dus dat is nu al vrij gewend.

Morgen naar Galibi mijn eerste Tour via een tour organisatie. En vrijdag waarschijnlijk weer naar Dan Ta Bai.

Deze week is voorbij gevlogen en heb echt genoten van iedere dag ieder moment. dingen gevoeld en ervaren waarvan ik niet wist dat het bestond.
hoop op nog vele mooie weken!

Heel veel liefs,
Kim

  • 30 Mei 2012 - 09:54

    Henriette Van De Laa:

    he kim. het gaat je goed he? het is fantastisch wat je allemaal doet, een ervaring voor je leven. geniet ervan!
    groetjes henriette

  • 30 Mei 2012 - 14:33

    Marous:

    Leuk hoor zus<3

  • 30 Mei 2012 - 20:25

    Evelyne De Vries :

    Hoi Kim,
    Leuk om die enthousiaste verhalen van je te lezen. Je maakt daar volgens mij wel leuke dingen mee. Geniet er de komende weken nog maar van, want voor je het weet zit je weer in Nederland. Heel veel succes!
    Groetjes van ons allemaal!
    Evelyne

  • 31 Mei 2012 - 20:19

    Arthur:

    Kim, ik was nog niet eerder in de gelegenheid maar vond het erg leuk je verslag te lezen. Het plezier straalt er vanaf! Ik blijf het volgen!

    Groetjes Arthur.

  • 03 Juni 2012 - 20:03

    Je Mama:

    Hoi Lieverd,

    Wat een heerlijke tijd heb je....

    Wat maak je veel mee... super leuk...

    Geniet... onnodig te zeggen.. want dat doe je

    Dikke kus Hvj mama

  • 10 Juni 2012 - 17:54

    Anton Pruijssers:

    Lieve Kim ,geweldig zoals jij geniet ,leuk hoor om zo toch een beetje bij je te zijn via jou reisverslag.
    Wij zijn naar de Floriade in Venlo geweest ,dat was schitterend en dat is er nog tot 7 oktober,morgen 'n drukke dag hier want dan is jou opa jarig ,dus komen ze wel naar Rio de Janairoplein
    Geniet verder van jou tijd daar in Suriname ,kusjes van Opa & Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Paramaribo

Stage bij Dan Ta Bai.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2012

Weer veilig thuis in Nederland

28 Juni 2012

Aftellen!!!!

19 Juni 2012

Al over de helft

12 Juni 2012

Druk druk druk....

30 Mei 2012

Time flyes .....
Kim

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 8350

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Japan

26 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

World Jamboree Japan 2015

12 Mei 2012 - 04 Juli 2012

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: