Dag 3 Tokyo. Tsukiji fish market, Hama-rikyu, Mono - Reisverslag uit Jyujo, Japan van Kim Burlage - WaarBenJij.nu Dag 3 Tokyo. Tsukiji fish market, Hama-rikyu, Mono - Reisverslag uit Jyujo, Japan van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

Dag 3 Tokyo. Tsukiji fish market, Hama-rikyu, Mono

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Juli 2015 | Japan, Jyujo

Tsukiji Fish Market Vroeg opstaan om er zo dicht mogelijk tegen 5h te zijn. Helaas iets later aangekomen dus de heuze veiling gemist maar wel hele bijzondere vissen gezien en alsnog gigantische grote tonijnen zien langs komen. Heel fascinerend om naar te kijken. Stiekem nog pp het gebied gelopen waar we schijnbaar niet mochten dus daar werden we vriendelijk uit gehaald. Toch ook wel weer aparte ervaring.
Daarna even lekker rustig op de kamer gehangen. Om vervolgens nog meer te kunnen zien!
Thea garden hama-rikyu garden was echt de moeite waard om te bezoeken. Een zeer mooie ervaring heel veel ruimte stilte en mooie bomen met bloemen. Een echte Thea ceremonie. Dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Een heerlijk zoet Japanse snoepje met Green powder Thea. Dat is wat bitter en excentriek van smaak maar te doen.
Het reuzenrad hebben we bekeken maar vanwege de regen en bewolking hebben we deze niet bezocht, Gunham Robot een 18m hoge robot die op een schaal van 1:1 gemaakt is vanuit de serie. En het Vrijheidsbeeld in Japan! Met Frans geschrift in het boek toch erg bijzonder deze ook tegen te komen. We zijn via een monorail naar dit eiland gereisd om al deze losse beelden te bezichtigen. Ook de moeite waard.
Dinner op de kamer met noodles. En Savonds naar de Tokio Tower! Helemaal in het licht en wel 13m hoger dan het origineel!! Niet heel speciaal maar toch super leuk om te zien in het donker! kwamen meteen ook weer ander Dojo en tempel tegen dus helemaal leuk!

Het weer van vandaag 25-30 graden zoals iedere dag. Alleen vandaag voor het eerst veel regen. Ook periodes droog maar duimen voor mooi weer voor de overige dagen!