Dag 10 Hiroshima. Bomb dome, Castle - Reisverslag uit Hōfu, Japan van Kim Burlage - WaarBenJij.nu Dag 10 Hiroshima. Bomb dome, Castle - Reisverslag uit Hōfu, Japan van Kim Burlage - WaarBenJij.nu

Dag 10 Hiroshima. Bomb dome, Castle

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Juli 2015 | Japan, Hōfu

Vandaag een bewolkte dag vele regen voorspeld en de temperatuur aanzienlijk kouder dan afgelopen dagen. Toch lichtelijk kippenvel zo nu en dan als er een windvlaag langs komt. Dus bewapend met Paraplu opweg naar Hiroshima en alles wat ons daar brengt. Ik kijk al vanaf ver voor de reis uit naar dit bezoek dus ik ben heel benieuwd.
Hiroshima was bijzonder en indrukwekkend om te zijn. Last standing building. Het enigste gebouw dat de kernbom heeft overleeft. De vlam die blijft branden totdat alle kernbommen zijn vernietigt. Daarna nog even langs Hiroshima Castle ook erg mooi om te zien. Savonds uiteten was echt een plusje! Eten in een Japans restaurantje waar ze geen woord Engels spraken. De meest waanzinnig lekkere gerechten gegeten! En dat voor elkaar gekregen met een vertaal app, En Japanners vanaf de straat die een beetje Engels spraken echt geniaal en een super herinnering!!!